dentysta bielsko - implantologia
Postępowanie po zabiegu implantologicznym
Aby rana zagoiła się prawidłowo zaleca się:

1. nie przyjmować pokarmów i napojów w czasie działania znieczulenia (około 2 godzin),
2. po ustąpieniu znieczulenia jeść pokarmy niewymagające intensywnego gryzienia. Pokarmy i napoje powinny być przez kilka pierwszych dni zimne lub mieć temperaturę pokojową,
3. nie spożywać produktów mącznych i mlecznych,
4. DELIKATNE płukanie jamy ustnej (bez wytwarzania podciśnienia) 0,2% roztworem chlorheksydyny (np. ELUDRIL) po każdym posiłku,
5. następnego dnia po zabiegu delikatne mycie zębów nową, miękką szczoteczką,
6. odpoczywać dobę po zabiegu (wysiłek fizyczny może prowadzić do nadmiernego krwawienia i bólu),
7. nie stosować używek (minimum przez 7 dni, alkohol i nikotyna upośledzają gojenie ran),
8. przez okres około 4 tygodni po zabiegu nie uprawiać sportu wyczynowego i unikać ekstremalnych zmian klimatycznych np. wyjazd do państw tropikalnych,
9. w okresie pooperacyjnym, a w szczególności przez pierwsze dwie doby nie jest wskazane spanie na boku. Pacjent powinien spać z głową uniesioną powyżej klatki piersiowej, w pozycji na wznak, co zapobiega wywieraniu ucisku na miejsce poddane zabiegowi.
10. Prosimy o natychmiastowy kontakt, jeżeli w okresie pierwszych trzech miesięcy uznacie Państwo, że w miejscu wszczepu dzieje się coś niepokojącego.

Ból.

Z chwilą ustąpienia znieczulenia może pojawić się ból, który można łatwo ukoić stosując tabletkę przeciwbólową (IBUPROFEN + PARACETAMOL). Po skomplikowanym rozległym zabiegu ból może utrzymywać się dłużej.

Jeżeli jest konieczne przyjmowanie antybiotyku lekarz o tym fakcie poinformuje pacjenta oraz wskaże odpowiednie dawkowanie.

Obrzęk.

Po zabiegu chirurgicznym może pojawić się obrzęk, najczęściej ma to miejsce w drugim dniu po zabiegu i może się utrzymywać przez pięć dni. Aby temu zapobiec, należy stosować zimne okłady (np. woreczek lodu). Okład przykładamy na około 5-10 minut, po czym robimy 5 minut przerwy. Takie postępowanie pozwoli zminimalizować obrzęk.

!!! Bardzo ważne jest przestrzeganie terminów wyznaczonych wizyt kontrolnych i informowanie na bieżąco o wszystkich niepokojących objawach !!!