dentysta bielsko - usuwanie zębów
Postępowanie po zabiegu usunięcia zęba
Aby rana zagoiła się w sposób prawidłowy, należy:

1. Trzymać zaciśnięty tampon w miejscu po usuniętym zębie przez 15-20 minut. Po tym czasie kompres należy wymienić lub wypluć.
2. Nie przyjmować pokarmów w czasie działania znieczulenia (około 2 godziny po zabiegu). Przez kolejne dwa dni spożywać tylko chłodne posiłki lub o temperaturze pokojowej i nie pić napojów przez słomkę.
3. Zęby można myć już tego samego dnia, lecz należy omijać miejsce po usuniętym zębie. Jamę ustną powinno się bardzo delikatnie płukać, bez wytwarzania podciśnienia, gdyż grozi to wypłukaniem skrzepu co w konsekwencji prowadzi do powstania suchego zębodołu, bólu i upośledzonego gojenia rany.
4. Po upływie 24 godzin można zacząć delikatnie płukać jamę ustną gotowymi preparatami takimi jak np. Eludri. Należy pamiętać, że dynamiczne płukanie może uszkodzić lub wypłukać delikatny skrzep.
5. Przez 48 godzin nie zaleca się wysiłku fizycznego oraz przebywania bezpośrednio na słońcu (lub w innych miejscach o podwyższonej temperaturze np. sauna). Prowadzi to do nadmiernego krwawienia i nasilonego bólu.
6. Przez co najmniej 24 godziny nie stosować używek.

Ból.

Z chwilą ustąpienia znieczulenia może pojawić się ból, który łatwo można ukoić stosując tabletkę przeciwbólową (IBUPROM MAX).

Jeżeli jest konieczne przyjmowanie antybiotyku lekarz o tym fakcie poinformuje pacjenta oraz wskaże odpowiednie dawkowanie.

Obrzęk.

Po zabiegu chirurgicznym może pojawić się obrzęk. Zwykle największy jest w drugiej dobie od zabiegu. Aby mu zapobiec, należy po zabiegu zastosować zimny okład, przez 20 minut, następnie odkładamy na 20 minut i powtarzamy tę czynność kilka razy. W tym celu można stosować dostępny w aptece lek AESCIN (wyciąg z kasztanowca) i stosować go przez kilka dni przyjmując 3 razy dziennie po 2-3 tabletki jednorazowo.

!!! Bardzo ważne jest przestrzeganie terminów wyznaczonych wizyt kontrolnych i informowanie na bieżąco o wszystkich niepokojących objawach !!!